Köpvillkor

För privatpersoner gäller Distansavtalslagen som du kan läsa mer om hos Konsumentverket.

Personuppgifter
När du anger dina personuppgifter godkänner du att vi lagrar dem i butikens kundregister för att på bästa sätt kunna hantera dina beställningar och förfrågningar. Personuppgifterna används också för att kunna kontakta dig samt för att kommunicera information och erbjudanden. Behandling av personuppgifter sker enligt Dataskyddsförordningen GDPR och du har rätt att närsomhelst kontakta oss för att få ta del av, ändra eller radera uppgifterna. När Stockholm Stories (Mörten Produktion AB, 556386-1870) inte längre har laglig grund (t ex bokföringslagen) för att behandla personuppgifterna raderas de.

Priser
Alla priser i butiken anges i svenska kronor (SEK) och är inklusive 6% moms för böcker och 25% moms för tipspromenader via mobil samt övriga varor. Vi reserverar oss för prisändringar orsakade av ändrat inköpspris från leverantör, förändrade valutakurser, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Leverans - Varor 
Normalt levereras ditt brev/paket inom 2-4 arbetsdagar inom Sverige. Beställningar som görs under helger skickas tidigast första helgfria vardag. Leveranser sker i första hand med Postnord och fraktkostnaderna följer deras aktuella prislista för brev/paket.

Aktuella fraktkostnader inom Sverige:
Vikt max 500 gram: 52 kr
Vikt max 1 kg: 72 kr
Vikt max 2 kg: 90 kr

Uppstår förseningar i leveransen (utan att du har fått meddelande om längre leveranstid) kontakta oss via mejl till maria@stockholmstories.se. Vid ej mottagen leverans/outlöst beställning returneras ditt paket till oss. Vi förbehåller oss rätten att debitera fraktkostnaderna.

Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, anmäl omedelbart skadan till oss (brev) eller till ditt utlämningsställe (paket). Dokumentera gärna med bilder.

Leverans - Tipspromenad via mobil
Köpet består av en loginuppgift som skickas via SMS till det mobilnummer du har anmölt vid beställningen. Leveransen är automatisk och sker normalt inom några minuter. 


Ångerrätt - Varor 

Enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS2005:59) har privatpersoner rätt att ångra sitt köp utan att behöva ange skäl. Ångrar du köpet ska du meddela oss inom 14 dagar från den dag då du mottog varan. Därefter har du ytterligare 14 dagar på dig att returnera varan.

Vid retur står du för fraktkostnaden. Du är även ansvarig för varans skick under leveransen, så se till att den är väl förpackad. Vi förbehåller oss rätten att dra av en summa på återbetalningsbeloppet motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

För att utnyttja ångerrätten, skicka namn, adress och kontaktuppgifter till maria@stockholmstories.se eller fyll i 
Konsumentverkets blankett för ångerrätt och mejla den till oss eller skicka den med vanlig post till:

Shop Stockholm Stories
Maria Lindberg Howard
Åsögatan 56, 4 tr
118 29 Stockholm

Ångerrätt - Tipspromenad via mobil

Med stöd i svensk lag om köp av påbörjad tjänst gäller ångerrätten INTE vid köp av TIPSPROMENAD VIA MOBIL då varan består av ett digitalt innehåll (en loginuppgift) som levereras direkt via sms och används vid ett enda tillfälle. Varan kan inte returneras och när tipspromenaden är genomförd är loginuppgiften förbrukad.


Reklamation - Varor 
Upptäcker du ett fel på varan ska det reklameras inom skälig tid från att felet upptäcktes, dock senast tre (3) år från leveransdagen. Visar sig felet vara ursprungligt kan du välja mellan att:

•Behålla varan mot ett överenskommet prisavdrag
•Kostnadsfritt få en ny felfri vara
•Häva köpet, returnera varan och få pengarna tillbaka

För att reklamera en vara, skicka namn, adress och kontaktuppgifter till maria@stockholmstories.se 

Reklamation – Tipspromenad via mobil
Om du vill reklamera tjänsten på grund av tekniskt fel måste det ske inom skälig tid efter leveransen. Vid återbetalning av köp återbetalas beloppet enligt det betalsätt du har valt. Du kan också välja att istället få ett tillgodokvitto på en ny tipspromenad vid ett annat tillfälle. Meddela oss via mejl om du väljer det alternativet. Summan motsvarar priset vid köptillfället och vad vi utöver det har kommit överens om. 


VisaMasterCardSwishKlarna